Prívesný vozík využívajú mnohí vodiči a to hlavne na prácu. S vozíkom sú ale spojené aj isté povinnosti, ako napríklad poistenie, technická kontrola či diaľničná známka. Od 20. mája nastali v tejto oblasti zmeny.
Zmeny sa týkajú hlavne malých vozíkov, ktoré sa využívajú najčastejšie. Práve na tento typ sa nebude sťahovať technická kontrola. Ak využívame prívesný vozík na diaľnici a celková hmotnosť jazdnej súpravy, to znamená auto plus vozík, nepresiahne 3,5 tony diaľničnú známku nepotrebujeme, stačí ju mať na aute.
Ak, ale hmotnosť presiahneme je potrebné si elektronickú diaľničnú známku zakúpiť aj na vozík, inak hrozí pokuta.
Cena je rovnaká ako pri osobných autách, to znamená, že ročná stojí 50 eur, 30 dňová 14 eur a 10 dňová 10 eur.
STK :
vozík kategórie O1 (celková hmotnosť do 750 kg) nepodliehajú technickej kontrole
vozík kategórie O2 (celková hmotnosť od 750 kg do 3500 kg) podliehajú technickej kontrole v lehotách 4-4-4 (každé 4 roky)
vozík kategórie O3 a O4 (celková hmotnosť nad 3500 kg) podliehajú technickej kontrole v lehotách 1-1-1 (každý rok)
Určite netreba zabudnúť ani na poistenie prívesného vozíka. To je totiž zo zákona povinné. „Samozrejme, má samostatný technický preukaz, ako bežné motorové vozidlo, rovnako aj vlastné evidenčné číslo. Prívesný vozík má individuálne povinné zmluvné poistenie, so samostatnou sadzbou, poistnou zmluvou a bielou aj zelenou kartou. Je možné ho poistiť aj havarijne.
Cena zákonného poistenia na rok sa pohybuje približne okolo 15 eur. Existuje aj možnosť dočasného odhlásenia, no to tiež stojí poplatok a hlavne čas. V prípade, že s vozíkom zaviníte nehodu, tak sú dve možnosti, z čoho bude škoda uhradená.
Ak je vozík pripojený k autu, škoda hradí z PZP auta. V prípade, že by sa napríklad odpojený vozík pohol z kopca a poškodil by nejaké auto na ceste, škoda sa bude likvidovať z PZP vozíka.
Jedná sa to aj v prípade požičaného vozíka alebo prenajatého.